Kuva: Suomen JääkiekkoliittoMarko Anttila on ollut voittamassa Suomen jääkiekkomaajoukkueen paidassa kahta MM-kultaa ja olympiakultaa. Maajoukkueuransa päättänyt Anttila puhui SM-liigan pudotuspelien aikana tilanteestaan Iltalehdelle.Anttila pelasi viimeisen kerran Leijonissa vuosi sitten, kun Suomi hävisi MM-puolivälierissä Kanadalle. Hän ilmoitti sen jälkeen, että ura maajoukkueessa on ohi. Kärppien hyökkääjä myönsi nyt Iltalehdelle rehellisesti, miksi hän teki ratkaisunsa.– Suoraan sanottuna rahkeeni eivät enää mielestäni riitä. Se on niin kova turnaus, että sinne löytyy parempia pelaajia, arvioi hän Iltalehdelle.On toki mahdollista, että päävalmentaja Jukka Jalonen, joka jättää Leijonat MM-kisojen jälkeen, ottaa ”vielä kerran” -hengessä yhteyttä Anttilaan. Tämä ei kuitenkaan ole kovin innostunut ajatuksesta.– Sitten keskustellaan hyvässä hengessä, mutta näin minä ainakin tällä hetkellä tunnen. Koskaan ei voi sanoa ei koskaan, mutta olen aika lailla 100-prosenttisen varma, että muilla on siellä enemmän annettavaa, Anttila sanoi Iltalehdelle. Jaa Facebook Twitter Whatsapp Jukka Jalonen Leijonat Marko Anttila Lue myös: Unelmasiirrosta täysi katastrofi – HIFK:n päävalmentaja syytti heti valehtelusta Jääkiekko 23.06.2026 - 11:51 Lasse Honkanen Timo Jutila pamahti pukukoppiin – Leijona-tähdet olivat haljeta nauruun näistä neljästä sanasta Jääkiekko 22.06.2026 - 21:45 Lasse Honkanen NHL-piireissä musertava arvio: Patrik Laineen palkka voi pienentyä yli 10-kertaisesti Jääkiekko 21.06.2026 - 21:45 Lasse Honkanen