Toyotan Sami Pajari ajoi Japanin MM-rallin kolmanneksi ja nappasi uransa ensimmäisen palkintopallisijan Rally1-luokassa.

Pajarin tie palkintopallille helpottui, kun monet muut kuskit sortuivat ajovirheisiin. Asia nousi esille myös Dirtfishin Spin the Rally Podissa.

– Teikö Pajari tarpeeksi ansaitakseen sen palkintopallisijan viikonloppuna? aloitti Elliott Edmondson.

– Se oli vaikea ralli. Se oli ralli, ja taas kerran… minua vähän turhauttaa se, että tätä pidetään melkein sarjana rallisprinttejä. Joidenkin mielestä asia on niin, mutta se ei pidä paikkaansa. Tulosta ei ratkaista ennen loppua. Jos antaa jollekin tavoitteen, heidän suoritustaan ei pidä mitata sitä tavoitetta vasten ennen kuin ralli on ohi. Vasta rallin lopussa, paalutti toimittaja Colin Clark.

– Mielestäni Pajari teki hyvää työtä. Hänellä oli ongelmia. Lauantaina sattui pieni tilanne, jonka vuoksi kommunikointi autossa oli hankalaa. Auto oli erittäin, erittäin äänekäs. Pakoputki vaurioitui ja meteli oli valtava. Mutta Pajari hoiti hommansa, jatkoi Clark

Clark otti sen jälkeen esille, että Pajarin uran kannalta karu tosiasia on Rally2-luokassa loistaneen Oliver Solbergin tulo Rally1-luokkaan.

– Pajari on kehittynyt tänä vuonna. Hänen haasteensa ensi vuonna on se, että häntä verrataan suoraan Oliver Solbergiin samanlaisessa autossa. Ja mielestäni Oliver Solberg, mikä oli hieno uutinen, jonka saimme maanantaina Toyotalta, on ensi vuonna mestaruustaistelussa mukana.

LUE MYÖS: Formulatallin toimistoon murtauduttiin – poliisi epäilee teollisuusvakoilua (Atleetti.fi)