Kuva: All Over PressSuomen naisten viestijoukkueen pronssi oli hiihdon ainoa olympiamitali Milano-Cortinan kisoissa. Johanna Matintalo, Kerttu Niskanen, Vilma Ryytty ja Jasmi Joensuu muodostivat Suomen menestysjoukkueen.Joensuuta ja Matintaloa juhlittiin nopeasti olympiakisojen jälkeen Rovaniemellä. Nyt kaksikko on myös palkittu kaupungin toimesta. – Kaupunginhallitus päätti myöntää rovaniemeläisille hiihtäjille Jasmi Joensuulle ja Johanna Matintalolle 5000 euron tunnustuspalkinnot ja kunniakirjat kiitokseksi heidän saavutuksistaan vuoden 2026 talviolympialaisissa Italiassa. Matintalo ja Joensuu voittivat pronssia 4 x 7,5 km:n viestissä, kerrottiin tiedotteessa.– Joensuun ja Matintalon menestys tuo esille Rovaniemen vahvuuksia menestyvän urheilijan kotikaupunkina. Urheiluopisto, kaupungin monipuoliset harjoitusolosuhteet, laaja seuratoiminta ja urheiluyhteisö, Lapin urheiluakatemia ja Lapin ainoa virallinen urheilulukio tarjoavat erinomaisen ympäristön urheilijana kehittymiseen, jatkoi päivitys.Matintalo ja Joensuu päättävät tällä viikolla kansainvälisen kisakautensa Lake Placidin maailmancupissa.MaastohiihtoMaastohiihdon maailmancupLake Placid, Yhdysvallat 20.-22.3.2026 NaisetJasmi Joensuu, Jasmin Kähärä, Johanna Matintalo, Kerttu NiskanenMiehetVille Ahonen, Niko Anttola, Emil Liekari, Arsi Ruuskanen, Lauri Vuorinen Näytä tämä julkaisu InstagramissaHenkilön Rovaniemi – Arctic capital (@cityofrovaniemi) jakama julkaisuPäivitys tästä. Jaa Facebook Twitter Whatsapp Jasmi Joensuu Johanna Matintalo Maastohiihto Lue myös: Janne Ahonen ja uusi rakas lähtivät Suomesta – ”En keksi yhtään huonoa asiaa tästä” Talvilajit 22.06.2026 - 17:47 Lasse Honkanen Hiihtotähdet löysivät toisensa – nyt juhlittiin rakkautta Talvilajit 22.06.2026 - 16:04 Lasse Honkanen Yllätys: Hiihtotähti siirtyy ampumahiihtoon Talvilajit 22.06.2026 - 08:06 Lasse Honkanen