Kuva: All Over Press Sportivo TVSuomen hiihtomaajoukkue on päässyt jo harjoittelemaan uuden päävalmentajan Joakim Abrahamssonin alaisuudessa.Ruotsalaisvalmentajan tekemiseen kohdistuu paljon mielenkiintoa. Vahvan läpimurron viime kaudella tehnyt Vilma Ryytty on puhunut aiheesta Ylelle. – Tuntuu kyllä hyvältä, että kaikki uudet valmentajat ovat ottaneet hyvin hommasta koppia. He ovat olleet tosi aktiivisia ja tehneet paljon töitä meidän eteemme, viestitti Ryytty Ylelle.Ryytyn mukaan valmennus on tuonut myös sellaisen muutoksen, että urheilijoihin on pidetty aiempaa enemmän yhteyttä leirien ulkopuolella.Yksi suurista toiveista on ollut yhteisharjoitusten lisääminen. Se on toimiva konsepti.– Aina kun joku menee vähän kovempaa, niin sitten pitää itsekin mennä kovempaa ja olla aina parempi.Ryytty oli viime kaudella voittamassa olympiapronssia viestissä.LUE MYÖS: Nyt se on varmaa: Kaisa Mäkäräiseltä uusi aluevaltaus (UrheiluAreena.fi) Jaa Facebook Twitter Whatsapp hiihtomaajoukkue Joakim Abrahamsson Maastohiihto Vilma Ryytty Lue myös: Iivo Niskanen esitteli uutta kotiaan – tämä näky hävetti olympiavoittajaa Talvilajit 27.06.2026 - 15:51 Lasse Honkanen Virpi Sarasvuo palaa Suomen hiihtoon kunnolla – tärkeä pesti Talvilajit 27.06.2026 - 13:51 Lasse Honkanen Kaisa Mäkäräinen teki paluun kisoihin – jälki oli melkoista Talvilajit 26.06.2026 - 21:47 Lasse Honkanen