Kuva: Getty Images / Red Bull Content Pool.Red Bullin Max Verstappenin tulevaisuus F1:ssä on yksi kuumista puheenaiheista moottoriurheilumaailmassa.On huhuiltu, että Verstappenin sopimuksessa on pykälä, jonka perusteella hän voi jättää Red Bullin tämän kauden jälkeen, mikäli hän ei ole kesätauolla MM-sarjan kahden parhaan joukossa. Kesällä 2025 huhuiltiin jo, että Verstappen voisi lähteä tulevaksi sesongiksi Mercedekselle. Niin ei kuitenkaan käynyt.On spekuloitu, että jatko Red Bullilla tai siirtyminen Mersulle ovat Verstappenin selvät ykkös- ja kakkosvaihtoehdot. Entinen F1-kuski Ralf Schumacher on kuitenkin eri linjoilla.Schumacher puhui asiasta hiljattain Backstage Boxengasse Podcastissa. Hän arvioi, että Aston Martin on vahvempi vaihtoehto hollantilaiselle.– Luulen, että se olisi hänelle huolenaihe, jos auto ei jostain syystä toimisi kunnolla. Jollain tavalla, en tiedä miksi, he eivät vain tunnu sopivan yhteen. Tällainen talli tekisi toki kaiken Max Verstappenin eteen, jos siihen olisi mahdollisuus.– Sama pätee Aston Martiniin, mutta sanoisin, että se liittyy osittain Helmutiin (Marko). Ja täytyy sanoa, että Max Verstappen tunsi olonsa viime vuoden loppua kohden äärimmäisen mukavaksi, ja todella tulee tunne, että heistä on tullut yhtenäinen kokonaisuus, pohti SchumacherSchumacher väitti sitten, että hän ei usko Verstappenin ja Mercedes-pomon välien toimivan.– Toisaalta, mitkä ovat vaihtoehdot? En edelleenkään näe Max Verstappenin ja Toto Wolffin toimivan hyvin yhdessä, heitti Schumacher. Jaa Facebook Twitter Whatsapp Max Verstappen Mercedes Toto Wolff Lue myös: Lähde: Kimi Räikköseltä raju ukaasi – pöydällä vain kaksi vaihtoehtoa Formula 1 21.06.2026 - 19:49 Lasse Honkanen Keke vai Nico Rosberg? F1-asiantuntijoiden tuomio on nyt selvä Formula 1 20.06.2026 - 21:44 Lasse Honkanen Toisen lajin supertähti haastoi kylmiltään Valtteri Bottaksen – ällistyi miten lähelle pääsi Formula 1 19.06.2026 - 21:45 Lasse Honkanen