Sportivo TV

Carolina Hurricanesin omistaja Tom Dundon on ollut Spittin Chiclets -ohjelman vieraana. Jaksossa käsiteltiin seuran upeaa Stanley Cup -mestaruutta.

Esille tuli myös tapaus Mikko Rantanen. Suomalaishyökkääjä kaupattiin viime vuonna yllättäen Coloradosta Carolinaan. Rantanen ei halunnut jäädä Canesiin, ja hänet kaupattiin lopulta Dallas Starsiin. Canes sai kaupassa Logan Stankovenin, joka pelasi huikeat pudotuspelit tänä keväänä.

Dundon myönsi ohjelmassa, että kauppa oli lopulta todellinen onnistuminen. Hän myönsi silti ihmetelleensä, miten Rantanen ei halunnut jäädä seuraan.

– Siis meillä kävi selvästi tuuri sen suhteen, miten tämä lopulta meni. En ole koskaan kokenut tilannetta, jossa joku olisi tullut tänne eikä olisi rakastanut paikkaa. Kuten sanottu, kyse on Rodin (Brind’Amour, päävalmentaja) ja kumppaneiden kaltaisista ihmisistä. Mielestäni kohtelemme pelaajia todella hyvin, he kohtelevat toisiaan hyvin, ja me voitamme. Me helvetti vie voitamme koko ajan.

Rantasen toiminta ei kuitenkaan ole jättänyt Dundonia katkeraksi. Hän ymmärsi suomalaista.

– En minä ollut hänelle yhtään vihainen. Itse asiassa ajattelin, että se, että he antoivat meille useita joukkueita… Se ei sovi kaikille. Me olemme… siis ymmärrän sen. Hän ei odottanut tulevansa treidatuksi. Hän viihtyi siellä todella hyvin. Rehellisesti sanottuna luulen, että se tuli hänelle täysin puskista.

– Muuten, ensimmäisissä peleissä hän ja (Sebastian) Aho dominoivat vastustajia aivan täysin, mutta eivät vain saaneet kiekkoa sisään. Niiden pelien analytiikka oli ihan järjetöntä, mutta maaleja ei tullut. Sitten se kaikki taisi vain lähteä vyörymään. Mutta en minä ajattele asioita niin. En ole kostonhimoinen. En kanna kaunaa. Minusta elämä on tavallaan liian lyhyt sellaiseen. Toki on joitain ihmisiä, joille en välttämättä enää anna hyötyä epäilyksestä, jos tietty tilanne tulisi vastaan. Mutta en minä lähde yrittämään satuttaa ketään tai mitään sellaista.

Dundon myönsi lisäksi, että vaikka Stankoven tiedettiin kovaksi tekijäksi, ei häneltä odotettu tällaista tykitystä.

– En ole koskaan sanonut pahaa joistain ihmisistä, joiden kanssa meillä tai minulla ei ehkä synkannut. Hän oli todella vaikeassa tilanteessa, ja lopulta kaikki meni hyvin. Ja jos väittäisimme teille, että tiesimme Stankovenin olevan näin hyvä, valehtelisimme. Halusimme hänet kyllä, koska halusimme hänet, mutta emme tienneet. Emme tienneet, että hän pystyisi pelaamaan sentterinä.

LUE MYÖS: Salaisuus julki: Nooralotta Neziri astui esiin Ylellä (UrheiluAreena.fi)