Sportivo TV

NHL-seura Carolina Hurricanes juhli tänä vuonna Stanley Cupin mestaruutta. Yksi joukkueen isoista pelaajista oli Sebastian Aho, joka ei tosin ollut erityisen tehokkaassa iskussa pudotuspeleissä.

Hurricanesin omistaja Tom Dundon on nyt kertonut Spittin Chicletsin haastattelussa Ahon roolista ja merkityksestä. Dundon kertoi, että Aholla on tapana ottaa yhteyttä suoraan häneen.

– Aho on ollut täällä siitä lähtien, kun minä tulin tänne. Ja Aho soittaa minulle tyyliin: meidän pitää saada tämä kaveri tänne, hän sopii tähän porukkaan. Jos yritämme houkutella jotakuta mukaan, niin muistan esimerkiksi viime vuoden heinäkuun neljännen päivänä (Yhdysvaltojen itsenäisyyspäivä), Suomessa ei tietenkään tiedetä samalla tavalla heinäkuun neljännestä ja sanoin, että sinun pitää soittaa (Nikolaj) Ehlersille, avasi Dundon.

Canes hankki Ehlersin viime kesänä vapaana agenttina. Hän pelasi vahvan kauden joukkueessa.

Dundon kertoi, että myös muut pelaajat ovat aktiivisia. Aina toiveita ei toki pystytä toteuttamaan.

– Jätkät ovat siinä täysillä mukana. Siirtotakarajan aikaan he soittelevat minulle: “Hei, me tarvitsemme kovuutta. Tarvitsemme tätä, tarvitsemme tuota.” Tänä vuonna en kuunnellut heitä, vaan sanoin, että kaikki ne pelaajat eivät ole yhtä hyviä kuin ne, jotka meillä jo on.

Rod (Brind’Amour, päävalmentaja) kommentoi, että kaikki olivat pettyneitä, kun emme tehneet siirtoa takarajalla. Ja minä kyllä halusin tehdä, mutta ketään sopivaa ei vain ollut tarjolla. He ovat kaikki todella hyviä pelaajia, en halua loukata ketään, mutta mielestäni meidän omamme olivat parempia.

LUE MYÖS: IS:lle ikävää vihjailua Saga Vannisen valmentajasta Erki Noolista (UrheiluAreena.fi)