Sportivo TV

Timo Jutila on jättänyt lähtemättömän vaikutuksen suomalaiseen jääkiekkoon pelaajana. Hänen vaikutuksensa näkyi myös pelaajauran jälkeen.

Jutila oli A-maajoukkueen joukkueenjohtaja 2013–2014. Tuona aikana joukkueessa pelasivat myös Petri Kontiola ja Sami Lepistö. He kävivät asiaa läpi Slapshots with Konna -ohjelmassa.

Kontiola otti golfkierroksen yhteydessä esiin Jutilan legendaarisen tyylin Leijonissa.

– Muistatko Jutin sanoja meille, kun pelattiin eka A-maaottelu. Juti ennen peliä, kun ollaan ottaa alkulämpöä siellä hallin uumenissa ja sitten istutaan vierekkäin kopissa.  

– Tulen nauraen sinulle, että ”Juti on kyllä äijä”. Se tuli selittää minulle jotain ja äijä sanoi: ”Hei hei, sanoiko sekin sinullekin jotain ? Kaksi siniviivaa, yksi punainen”, selvitti Kontiola.

Lepistö komppasi Kontiolaa. Hän muisti hyvin tuon päivän.

– Ihan sama peli. ”Älä ressaa.” Olen sitä viljellyt joskus kun olen ollut ollut puhumassa. Muistan, että sanoin joskus Jokereissakin sen. Joku peli KHL-vuosina, niin: ”Juti sanoi, että hei kaksi sinistä ja yksi punainen.” Mutta kyllä siellä rentoutti sen homman. Muutenkin se mies…aloitti Lepistö.

– Pitikin sanoa Jutista se, että kun miettii noita maajoukkuevuosia, niin oli se aika prime timea se. Mieti Jutia ja Hakkaraisen Harria (lääkäri ja fysiikkavalmentaja). Ne, jotka tietävät, muistavat kyllä nuo jätkät ja niiden hässäkät siellä, fiilisteli Kontiola.

Lepistö tunnusti, että häntä on jäänyt myös kaduttamaan se, ettei hän ottanut kaikkea irti A-maajoukkueurastaan.

– Siis koko se maajoukkue ja kuinka paljon siltä on kuitenkin saanut… Ihan sairaan makeita juttuja. Jälkikäteen ehkä miettii, että olisi vielä enemmän pitänyt… Minäkin jätin muutamia MM-kisoja välistä jonkun tyhmän syyn takia, että olisi voinut nauttia. Nyt jälkikäteen silleen miettii, että olisi pitänyt ottaa kaikki.