Kimi Räikkönen ylsi F1:ssä maailman huipulle ja juhli MM-titteliä kaudella 2007 Ferrarilla.

Jäämiehen ura moottoriurheilun kuninkuusluokassa oli pitkä. Hän vietti kuitenkin myös tauko lajista.

Räikkönen ajoi vuodet 2010–2011 rallin MM-sarjassa. Hän oli parhaimmillaan viides.

Monet fanit ja asiantuntijat pohtineet, miksi Räikkösestä ei tullut kovan luokan rallikuskia. Vauhdin Maailmassa on nyt lyöty ilmoille yksi mahdollinen teoria.

– Jäämies osoitti todella hyvää vauhtia ralliauton ratissa, mutta lyhyt ura jäi ehkä vähän vaisuksi, sillä nuotista ajaminen ei välttämättä ollut se juttu. Hyvällä tasolla hän kuitenkin ajoi ja varmasti nautti huippukalustolla ajamisesta, kirjoitettiin VM:ssä.

Räikkönen palasi ralliseikkailunsa jälkeen takaisin F1-sarjaan ja teki vielä kovaa jälkeä etenkin Lotuksella.

LUE MYÖS: Näkökulma: Connor McDavidilta hämmästyttävää toimintaa (KiekkoUutiset.fi)