Kuva: All Over PressAmpumahiihtäjä Suvi Minkkisen kausi jatkui loistokkaasti torstaina, kun hän taisteli upeasti kakkoseksi Oberhofin maailmancupin pikakisassa.Minkkinen ampui nollat ja kilpailua vielä viimeisen ammuntapaikan jälkeen. Ruotsin Elvira Öberg oli kuitenkin selvästi Minkkistä nopeampi viimeisellä hiihtolenkillä. Minkkinen taipui lopulta yli 20 sekunnilla Öbergille. Suomalainen voitti kuitenkin niukasti Ranskan Julia Simonin.Minkkinen valmistautui Oberhofin maailmancupiin harjoittelemalla Anterselvassa. Tuo ratkaisu osoittautui onnistuneeksi.– Hyvä fiilis ja kiva aloittaa vuosi tällaisella suorituksella. Aina tauon jälkeen päässä pyörii ajatuksia, mikä on oma kunto. Kiva todistaa itselle, että edelleen olen hyvässä kunnossa. Erityisen tyytyväinen olen tänään ammuntoihin ja siihen, miten hoidin ne nopeuden ja siirtojen suhteen, selvitti Minkkinen kisan jälkeen.Suomalainen myönsi, että vauhdinjako ei välttämättä ollut täysin onnistunut. Hän teki kuitenkin selväksi, että Öberg olisi voittanut joka tapauksessa.– Suoritus oli kuitenkin hiihtoajoissa yksi parhaimmista kilpailuistani. Jos olisin malttanut enemmän alussa, olisi ero jakautunut ehkä tasaisemmin. En silti usko, että olisin saanut toisenlaisella vauhdinjaolla 20 sekuntia kutistettua. Itse olen tyytyväinen ja on ilo huomata, että voin hiihtää kaksikin kierrosta noin kovaa. Jos vauhti tästä vielä kiihtyisi ja jossain vaiheessa tulisi vielä se kolmaskin kierros noihin vauhteihin, Minkkinen arvioi. Jaa Facebook Twitter Whatsapp Ampumahiihto Suvi Minkkinen Lue myös: Sami Jauhojärven vaimo piti suuren salaisuuden mieheltä – totuus selvisi ystäväpariskunnan luona Talvilajit 06.06.2026 - 11:49 Lasse Honkanen Krista Pärmäkoski otti ja lähti – nyt selvisi koko ikävä totuus Talvilajit 03.06.2026 - 08:01 Lasse Honkanen Kaisa Mäkäräiseltä mystinen päivitys – mitä oikein on luvassa? Talvilajit 02.06.2026 - 21:45 Lasse Honkanen