Sportivo TV

Johanna Matintalo sijoittui Jasmi Joensuun voittaman Vuokatin SkiRun Challengen viidenneksi. Hän teki kisan jälkeen myös ikävän paljastuksen.

Matintalo puhui kesäharjoittelustaan Atleetin Mikko Korhosen haastattelussa.

– No ennen kaikkea olen nyt ihan tässä viime viikkoina vasta päässyt normaaliin harjoitteluun kiinni. Minulla oli tuossa keväällä pieni vamma, mikä esti rullahiihtoharjoittelua oikeastaan melkein täysin toukokuussa.

– Sillä tavalla on ollut vähän erilainen kevät ja sitten kun tullaan tälle omalle epämukavuusalueelle vielä vapaalle, niin kyllä se huomaa, että rullahiihtoa ei ole vielä ihan hirveästi tässä alla. Mutta tästä nyt on päästy normaaliin harjoitteluun kiinni ja siitä on tyytyväinen ja suunta on vaan ylöspäin, avasi Matintalo.

– Viime talvena tuli se maailmancupin ensimmäinen osakilpailuvoitto. Minkä verran se on sinun identiteettiä hiihtäjänä muuttanut, kenties tullut itsevarmuutta, rauhallisuutta tai jotain sellaista sivutuotteena? tiedusteli toimittaja.

– No uskon, että se minua ihmisenä hirveästi ei ole muuttanut, että nöyrästi pitää edelleen töitä tehdä. Se vaatii kaiken onnistumista, että pystyy niitä palkintopalleja ja voittoja saavuttamaan. Töitä taas kesä ja syksy on täynnä, jos haluaa ensi talvena hiihtää kovaa. Kyllä se tietynlaisen luottamuksen luo siihen, että oikeita asioita on tehty. Ei tarvitse niin sanotusti pyörää keksiä uudestaan, jos haluaa ensi talvena hiihtää kovaa. On löydetty hyvä sapluuna, mikä minulle toimii.

– Falun MM-kisat (ovat tavoite) totta kai. Siellä on hyviä matkoja ja käytännössä kolme itselle tosi hyvää matkaa. Kaksi viestikilpailua ja sitten pertsan kymppi, niin eiköhän lähdetä kaikkiin mahdollisimman hyviä sijoja metsästämään. Mitaleja, sanotaan näin, linjasi Matintalo.

Video tästä.

LUE MYÖS: IS:lle ikävää vihjailua Saga Vannisen valmentajasta Erki Noolista (UrheiluAreena.fi)