Suomen seiväshyppytähti Wilma Murto jätti alkukuusta MM-hallikisoissa jalkakipujen takia maailmanmestaruuden tavoittelemisen kesken. Tänään tiistaina Murto kertoi syyn kivuille löytyneen.– Glasgow’n kisan jättäminen kesken oli päätös, josta oon viimepäivinä taputtanut itseäni olalle, että hyvin tehty. Akilleksesta löytyi pieni repeämä. Kuulostaa pahalta omaankin korvaan, mutta samalla mieli on rauhallinen ja olo luottavainen, Murto kertoi henkilökohtaisella Instagram-tilillään. – Kiitollisin olo mulla on siitä, että näiden tilanteiden osuessa polulle, mun ympärillä on timanttiset ammattilaiset, joiden kanssa lähdetään taklaamaan taas uutta haastetta. Tähänastisella uralla on oltu pahemmissakin paikoissa ja uskallan sanoa, että niistä on selvitty aina yli odotusten. Treenit rullaa, aurinko paistaa ja kesään on sopivasti aikaa, Murto jatkoi.Yleisurheilun EM-kisat järjestetään kesäkuussa Roomassa. Olympialaiset ovat puolestaan elokuussa Pariisissa. Jaa Facebook Twitter Whatsapp Wilma Murto Lue myös: Emma Tainio ei malttanut olla hiljaa – avautui väleistään suomalaisiin kilpasiskoihin Yleisurheilu 22.06.2026 - 19:56 Lasse Honkanen Oliver Helanderin entinen valmentaja antoi palaa – armotonta tekstiä Yleisurheilu 22.06.2026 - 13:55 Lasse Honkanen Krista Tervo reagoi rajuihin mediaväitteisiin – teki yhden asian selväksi Yleisurheilu 22.06.2026 - 11:54 Lasse Honkanen