Sportivo TV

Cadillacin Valtteri Bottas on jäänyt tällä kaudella pahasti tallikaverinsa Sergio Perezin jalkoihin F1:ssä. Tänä viikonloppuna on vuorossa Itävallan GP, joka on perinteisesti sopinut Bottakselle.

– Opimme jatkuvasti kokemuksista, jotta ymmärrämme ongelmia ja pystymme kehittämään autoa. Sitä me teemme, ja edistymme joka viikko.

– Minulla on tältä radalta hienoja muistoja, ei vain vuosien 2017 ja 2020 voitoista, vaan myös ensimmäisestä eturivin lähtöpaikastani ja ensimmäisestä F1-palkintosijastani, jotka saavutin täällä vuonna 2014. Tästä tulee vaikea viikonloppu, mutta odotan sitä todella innolla, ennakoi Bottas tiedotteessa.

Meksikolaislehti AS on julkaissut Perezin kommentteja liittyen kuskien välisiin voimasuhteisiin. Häneltä kysyttiin Mercedeksen George Russellin tilanteesta verrattuna Kimi Antonelliin. Nuori italialainen on ottanut tällä kaudella niskalenkin Russellista.

– Formula 1 on laji, jossa ainoa todellinen vertailukohta on oma tallikaveri, ja silloinkin oikeissa olosuhteissa. Näemme sen nyt Russellin kohdalla: hän hallitsi kautta, mutta sitten auto muuttuu hieman, alkaa tulla ongelmia ja ajamista pitää miettiä enemmän. Ja yhtäkkiä Antonelli suoriutuu paremmin, minkä jälkeen ihmiset ajattelevat, että Russell on huono kuljettaja, selvitti Perez.

Perez jatkoi sitten ja otti esille sen, miten hän on noussut Cadillacin johtavaksi kuskiksi.

– Ei kyse ole siitä, että unohtaisit, miten autoa ajetaan. Kyse on siitä, että olosuhteet eivät ole oikeat. Russell on yhä loistava kuljettaja. Sama tapahtui minulle urallani. Nyt kaikki ymmärtävät, kuinka hyvä kuljettaja olen, kun näkevät, miten pystyn johtamaan Cadillacia tällä tasolla. Ne, jotka ymmärtävät lajia, tietävät tarkalleen, missä kukin kuljettaja menee, valisti meksikolainen.

LUE MYÖS: IS:lle ikävää vihjailua Saga Vannisen valmentajasta Erki Noolista (UrheiluAreena.fi)