Kuva: Scuderia FerrariF1-talli Ferrarin kausi 2025 ei ole ollut toivotunlainen. Viime sesongin loppu oli mainio italialaistallille, mutta se ei ole pystynyt ottamaan toivottua kehitysloikkaa.Ferrari ilmoitti hiljattain tallipäällikkö Fred Vasseurin jatkosopimuksesta. Tallin sisällä on tapahtumassa kuitenkin myös muutoksia. Italiassa kuiskitaan nyt nimittäin, että talli on menettämässä kaksi tärkeää nimeä voimayksikköosastoltaan. Autoracer ja Corriere dello Sport kirjoittavat aiheesta.Lehtien mukaan Wolff Zimmermann ja Lars Schmidt ovat jättämässä tallin. He ovat lähdössä Audille (nykyinen Sauber).Zimmermann toimii Ferrarin voimayksikköprojektin, ja häntä pidetään kovana tekijänä. Schmidt taas on ollut polttomoottorin suorituskyvyn kehityksen pääinsinööri.Kaappausten taustalla lienee nykyään Audilla työskentelevä Mattia Binotto, joka muistetaan Ferrarin entisenä tallipäällikkönä.LUE MYÖS: IS:lle ikävää vihjailua Saga Vannisen valmentajasta Erki Noolista (UrheiluAreena.fi) Jaa Facebook Twitter Whatsapp Audi Ferrari Fred Vasseur Lars Schmidt Wolff Zimmermann Lue myös: Flavio Briatorelta julma paljastus Heikki Kovalaisesta – näin McLaren-pomoa vedätettiin Formula 1 24.06.2026 - 09:59 Lasse Honkanen Lähde: Kimi Räikköseltä raju ukaasi – pöydällä vain kaksi vaihtoehtoa Formula 1 21.06.2026 - 19:49 Lasse Honkanen Keke vai Nico Rosberg? F1-asiantuntijoiden tuomio on nyt selvä Formula 1 20.06.2026 - 21:44 Lasse Honkanen