Kuva: All Over PressToyota ja Hyundai ovat olleet viime vuodet kaksi selkeää huipputallia rallin MM-sarjassa. M-Sportin tilanne on paljon haastavampi.Siitä kertoo omaa kieltään myös tallin kuskikiinnitykset. M-Sport tiedotti tällä viikolla kahdesta kuskikiinnityksestä. He ovat Gregoire Munster ja Josh McErlean.Molempia rattimiehiä voidaan pitää niin sanottuina “maksukuskeina”. Kumpikaan ei ole esittänyt ihmeitä rallin parissa.Ylen asiantuntija Henri Haapamäki ei peitellyt totuutta, kun hän kommentoi asiaa Ylelle.– Kyllä valinta kertoo karua kieltä M-Sportin taloudellisesta tilanteesta. Pelkästään WRC2-luokasta löytyisi monta heitä nopeampaa kuljettajaa. He vain eivät pysty tuomaan mukanaan sellaista rahapottia, jotta voisivat vuokrata auton, Haapamäki arvioi Ylelle.– M-Sportin toiminta on yritystoimintaa. He tarvitsevat kuljettajat, jotka tuovat mukanaan rahaa. Muilla talleilla on autotehtaan tuki takanaan eli he pystyvät palkkaamaan haluamansa kuljettajat, Haapamäki selvitti.M-Sportin menetti viime kauden jälkeen ykköstähtensä Adrien Fourmaux’n Hyundaille.LUE MYÖS: Patrik Laineen purkauksen moraalisesta oikeutuksesta tylyä palautetta (KiekkoUutiset.fi)Lue myös: Kalle Rovanperä sai käsiinsä Toyotan uuden ralliauton – ällisteli merkittävä muutosta Ralli 30.12.2024Lasse Honkanen Kalle Rovanperän suusta tullut “hölynpöly” tuomittiin – “Toyotalla kesti liian kauan tajuta” Ralli 29.12.2024Lasse Honkanen Jari-Matti Latvalan Toyota-suojatilta armoton arvio Ralli 29.12.2024Lasse Honkanen Jaa Facebook Twitter Whatsapp Gregoire Munster Henri Haapamäki Josh McErlean M-Sport