Sportivo TV

Suomalaisen hiihdon suuri myllerrys jatkuu. Hiihtoliiton huippu-urheilujohtaja Petter Kukkonen on tehnyt kovia peliliikkeitä, ja ne vain jatkuvat.

Hiihtoliitto on nyt käynnistänyt nuorille urheilijoille suunnatun mentorointiohjelman. Sen tavoitteena on kehittää nuoria hiihtäjiä kohti vuoden 2029 MM-kotikisoja.

Mentorit ovatkin sitten kovia nimiä. Virpi Sarasvuo, Pirjo Muranen, Aino-Kaisa Saarinen, Perttu Hyvärinen ja Jouko Käsmä on pestattu.

– On hienoa saada mentorointiohjelmaan mukaan tällainen porukka urheilun ammattilaisia. Heidän takana oleva osaaminen ja vuosien kokemus huippu-urheilusta tarjoavat nuorille urheilijoille arvokasta tukea niin urheilijan arkeen kuin uran eri vaiheisiin. Mentoroinnin kautta voidaan jakaa sellaista käytännön tietoa ja näkemyksiä, jota ei muualta voi oppia, kommentoi Kukkonen tiedotteessa.

– Haluamme rakentaa mentoroinnista pysyvän toimintamallin, joka tukee nuorten urheilijoiden kasvua kohti kansainvälistä huippua niin urheilussa kuin sen ulkopuolellakin, jatkoi Kukkonen.

Sarasvuo, Saarinen ja Muranen ovat työskennelleet viime vuosina hiihtoasiantuntijoina. Hyvärisen hiihtoura taas päättyi viime kauteen.

LUE MYÖS: Eveliina Määttäseltä raju paljastus juoksun jälkeen – ei ole koskaan kokenut vastaavaa (UrheiluAreena.fi)