Sportivo TV

Saga Vannisen kausi päättyi ennen aikojaan. Nainen kertoi hiljattain asiasta SUL:n tiedotteessa. Nyt on alkanut keskustelu naisen pidemmän aikavälin tulevaisuudesta.

Vannisen talvikausi meni jo pieleen. Hän on kärsinyt olkapäävammasta, joka on vaivannut viime vuodesta saakka ja haitannut etenkin keihäänheittoa.

Viime vuonna EM- ja MM-kultaa viisiottelussa voittanut Vanninen on urheillut vuodesta 2024 saakka Erki Noolin valmennuksessa. Tulokset paranivat aluksi, mutta nyt on saatu huono käänne.

Ilmassa on nyt kyse siitä, pitäisikö Vannisen pohtia radikaalia ratkaisua valmennussuhteen kohdalla. Ylen asiantuntija Jaakko Ojaniemi vastasi kysymykseen siitä, pitäisikö naisen vaihtaa valmentajaa.

– Vaikea tietenkin sanoa. Kyllähän hän teki Erkin kanssa viime vuonna hyvää nousua ja otti ison askeleen eteenpäin, todella lähelle kansainvälistä huipputasoa. Kyllä tuossa on varmasti vielä mahdollisuuksia jatkaa, kun viime vuonna näytöt olivat hyvät, Ojaniemi kommentoi Ylelle.

Ojaniemi ei todellakaan ole lyönyt hanskoja tiskiin 23-vuotiaan Vannisen suhteen. Hän povaa naiselle valoisaa tulevaisuutta.

– Välillä mennään ylöspäin ja sitten tullaan pikkuisen alas. Hän on kuitenkin vielä todella nuori urheilija. Hänellä on vielä kymmenen vuotta aikaa kehittyä. Sen suhteen ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

LUE MYÖS: Lotta Haarala viihtyy pois Tampereelta – syynä on tämä mies (UrheiluAreena.fi)