Kuva: Getty Images / Red Bull Content PoolMcLarenilla kuohui Unkarin F1-kilpailussa, kun Oscar Piastri voitti uransa ensimmäisen kilpailun tallimääräyksen turvin. Kisaa johtanut Lando Norris olisi halunnut voittaa, mutta McLaren ilmoitti, että Norrisin tulisi jäädä toiseksi.Ratkaisu perustui sovittuun taktiikkaan. Kuljettajille oli kerrottu, että se joka johtaisi alussa, saisi voittaa kilpailun. Ratkaisu herätti myös hämmennystä. Onhan Norris käytännössä ainoa kuljettaja, jolla on mahdollisuuksia haastaa Max Verstappen kuljettajien mestaruustaistossa. Norris antoi siis tasoitusta Verstappenillekin.McLarenin tiimipomo Andrea Stella korostaa, ettei McLarenilla ole selkeää ykköskuljettajaa, eikä tule tällä kaudella olemaan jatkossakaan.– Olemme onnekkaita, kun meillä on Lando ja Oscar. Tässä tilanteessa meidän ei tarvitse todellakaan päättää kumpi on ykköskuljettaja, Stella sanoi medialle Unkarin kisan jälkeen.Stella antoi myös kommentin, jonka voi kyseenalaistaa.– Annamme heidän kilpailla reilusti toisiaan vastaan. Jos toinen kuljettajista saavuttaa tuloksia, niin sitä suojellaan, hän jatkoi.Our 22nd Grand Prix winner in Formula 1. Welcome to the club, @OscarPiastri. 🏆🧡#HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/6Y46b0mBWY— McLaren (@McLarenF1) July 23, 2024 LUE MYÖS: Eveliina Määttäseltä raju paljastus juoksun jälkeen – ei ole koskaan kokenut vastaavaa (UrheiluAreena.fi) Jaa Facebook Twitter Whatsapp Lando Norris McLaren Oscar Piastri Lue myös: Toyotan rallitähti tapasi Kimi Räikkösen – ällistyi Jäämiehen käytöksestä Formula 1 25.06.2026 - 14:01 Lasse Honkanen Sergio Perez käänsi veistä Valtteri Bottaksen haavassa – meksikolaismediassa julki melkoiset sanat Formula 1 25.06.2026 - 09:51 Lasse Honkanen Flavio Briatorelta julma paljastus Heikki Kovalaisesta – näin McLaren-pomoa vedätettiin Formula 1 24.06.2026 - 09:59 Lasse Honkanen