Kuva: All Over PressSeiväshyppääjä Wilma Murto on juhlinut merkkipäivää. Hän kertoi Instagramissa, että ammattiuran alusta on tullut täyteen 10 vuotta.Murron hallikauden avaus viivästyi. Hän joutui pienen sairastumisen vuoksi jättämään väliin Val-de-Reuilin kilpailun. Nyt nainen oli iloisemmissa tunnelmissa. – 10 vuotta ammattiurheilua. Tasan vuosikymmen sitten tänään hyppäsin Saksassa mun ensimmäisen aikuisten Suomen ennätyksen ja nuorten maailmanennätyksen 471. Siitä päivästä lähtien olen ollut ammatiltani urheilija.– Allekirjoitin ensimmäisen ammattimaisen sponsorisopimuksen. Tulin valituksi ensimmäistä kertaa olympiajoukkueeseen. Kesällä kilpailin ensimmäistä kertaa Timanttiliigassa ja aikuisten arvokisoissa.– Pari mitalia, tappiota, ennätystä ja vastoinkäymistä myöhemmin 27-vuotias Wilma on tänään kiitollinen 17-vuotiaan Wilman rohkeudesta, uteliaisuudesta ja sinnikkyydestä, selvitti Murto.Murto jakoi erityiset kiitokset yhdelle miehelle.– Tänään oon erityisen kiitollinen myös Tero Heiskasta. Vuosien mittaa eteen tulleiden haasteiden, muutosten ja positiivistenkin kaaosten läpi Tero on managerina, peruskalliona, palomuurina ja jarrumestarina ollut aina urheilijan puolella. Onneksi sovittiin tasan 10 vuotta sitten, että eläkkeelle saa jäädä vasta sitten, kun mä annan luvan, selvitti Murto. Näytä tämä julkaisu InstagramissaHenkilön Wilma Murto (@wilmamurto) jakama julkaisuPäivitys tästä. Jaa Facebook Twitter Whatsapp Seiväshyppy Tero Heiska Wilma Murto Lue myös: Emma Tainio ei malttanut olla hiljaa – avautui väleistään suomalaisiin kilpasiskoihin Yleisurheilu 22.06.2026 - 19:56 Lasse Honkanen Oliver Helanderin entinen valmentaja antoi palaa – armotonta tekstiä Yleisurheilu 22.06.2026 - 13:55 Lasse Honkanen Krista Tervo reagoi rajuihin mediaväitteisiin – teki yhden asian selväksi Yleisurheilu 22.06.2026 - 11:54 Lasse Honkanen