Kuva: All Over PressOulun Motonet GP:n voittoon hyppäsi Elina Lampela kesän parhaallaan 460. Ennätyksensä 455 hypännyt Saga Andersson oli toinen.Kisakautensa avannut Wilma Murto oli kolmas. Hän teki kymmenellä askeleella tuloksen 445. – Meni sujuvammin mitä odotin. Hyppääminen oli teknisesti tasaista, ei tullut hajontaa. Kyllä tämä odotuksia nostattaa, Murto kertoi SUL:n tiedotteessa.Ylitys 440 riitti jo Ylen asiantuntijalle Jaakko Ojaniemelle. Hän teki näkemyksensä selväksi.– Wilma Murrolle sikäli tärkeää on 440, koska tää on nyt ollut tää 438 SUL:n asettama raja, että lähetetään MM-kisoin, tai voidaan lähettää, että sitä ei ole tarpeen kanssa sitä miettiä. – Mäilläkin näytöillä Wilma Murrolle kuukausi lisää treeniä, niin itse ainakin lähettäisin saman tien MM-kisoihin, selvitti Ojaniemi.– Se on nyt naulattu, kuittasi selostaja Kimmo Porttila.– Se on naulattu, lisäsi Ojaniemi. Jaa Facebook Twitter Whatsapp Motonet GP Seiväshyppy Wilma Murto Lue myös: Emma Tainio ei malttanut olla hiljaa – avautui väleistään suomalaisiin kilpasiskoihin Yleisurheilu 22.06.2026 - 19:56 Lasse Honkanen Oliver Helanderin entinen valmentaja antoi palaa – armotonta tekstiä Yleisurheilu 22.06.2026 - 13:55 Lasse Honkanen Krista Tervo reagoi rajuihin mediaväitteisiin – teki yhden asian selväksi Yleisurheilu 22.06.2026 - 11:54 Lasse Honkanen