Kuva: All Over Press Video: Sportivo TVSeiväshyppääjä Saga Andersson on mainiossa iskussa kauden alussa. Andersson onnistui lauantaina loistavasti Pohjolan mestaruuskisoissa Kööpenhaminassa.Andersson ylitti 450 ja teki kauden kotimaisen kärkituloksen. Andersson oli vakuuttavassa vedossa ja ylitti 440 ja 450 ensimmäisellään. Anderssonin teki myös yrityksiä EM-kisarajasta 460. Tuo korkeus ei kuitenkaan ylittynyt tällä kertaa.– Verryttelyhypyt olivat ekstrahyviä. Niissä oli hyvä rentous ja meininki. Kisanypyt olivat alussa pikkuisen hankalia ja 460:n yrityksissä olin aluksi liian kriittinen. Juoksi läpi kaksi ensimmäistä yritystä. Kolmas olisi voinut mennä, en vaan tehnyt siinä tarpeeksi töitä, Andersson sanoi SUL:n tiedotteessa.Andersson vei nimiinsä lauantain kilpailun. Hän paljasti kilpailleensa myös normaalia pienemmällä 14 askeleen vauhdilla.– Tuntuu, että se on hyvä vauhti tähän hetkeen, selvitti Andersson. Jaa Facebook Twitter Whatsapp Saga Andersson Seiväshyppy Lue myös: Eeva: Saga Andersson teki henkilökohtaisen paljastuksen Yleisurheilu 13.06.2026 - 07:59 Lasse Honkanen UC: Ikävä syytös – näin Suomen muut pika-aiturit kohtelivat Saara Keskitaloa Yleisurheilu 12.06.2026 - 15:58 Lasse Honkanen Yksi on poissa – Kalervo Kummola suri suuren suomalaisen urheilumiehen kuolemaa Yleisurheilu 12.06.2026 - 08:03 Lasse Honkanen